Een vruchtbare samenwerking creëren tussen scholen en korfbalverenigingen, dat is het doel! Zo maken scholen kennis met verschillende lesprogramma’s, ervaren kinderen het plezier van korfbal en kun je als vereniging je maatschappelijke rol vergroten en nieuwe leden werven. Schoolkorfbal kan veel voor jouw vereniging betekenen en is makkelijk te organiseren. Geïnteresseerd?

Met kennismakingslessen schoolkorfbal op scholen óf jouw vereniging bereid je kinderen op een vermakelijke en sportieve manier voor op het hoogtepunt: het schoolkorfbaltoernooi. Eén van jullie eigen trainers kan die lessen geven, maar ook een (gym)docent kan dit doen.

In veel gemeenten zijn combinatiefunctionarissen beschikbaar die daar uit naam van jullie vereniging op kunnen worden ingezet. Maar je kunt er ook voor kiezen om een trainer door het KNKV te laten opleiden tot een SchoolTrainer of om de lessen door een van de KNKV partners te laten invullen. Opties te over! (De samenwerkingspartners Korfbalkids en Korfbalstars kunnen je ook ondersteunen en begeleiden in het opzetten van een Technisch Verenigingsplan. Lees er meer over op de pagina Partners.

Weet je al op welke school of scholen je korfballessen wilt geven? Misschien vind je de juiste school in het kaartje op deze website. Zorg er andersom ook voor dat zij jouw vereniging kunnen vinden en contact op kunnen nemen met de juiste persoon binnen jouw vereniging. Dit doe je door je het invullen van het aanmeldformulier contactpersoon. Wij nemen vervolgens contact met je op ter verificatie van je gegevens.

Ondersteuning

De ondersteuningsmogelijkheden kun je vinden in de toolkit Schoolkorfbal en je kunt verschillende diensten aanvragen. Heb je nog vragen of wil je advies? Neem dan contact op met de korfbaladviseur van jouw cluster. Wil je graag in contact komen met één van onze partners? Klik dan hier.

Aanvragen
  • Workshop schoolkorfbal
  • Scholing schooltrainer
  • Korfballessen door partners KNKV
Toolkit Schoolkorfbal

In de toolkit Schoolkorfbal vind je hulpmiddelen om in eenvoudige stappen schoolkorfbalactiviteiten op te zetten en een goede samenwerking met het onderwijs op te bouwen. De toolkit is ook geschikt voor ervaren verenigingen die nieuwe ideeën willen opdoen.

Best practice

Populaire downloads